Faceți căutări pe acest blog

marți, 9 ianuarie 2018

Legea Cauzei și Efectului

Legile Kybalionului:

1 - LEGEA MENTALISMULUI:
“Totul este Spirit. Universul este mental.”
2 - LEGEA CORESPONDENTEI:
“Ceea ce este Sus este ca si ceea ce este Jos; Ceea ce este Jos este ca si ceea ce este Sus.”
3 - LEGEA VIBRATIEI:
“Nimic nu sta, Totul se misca, Totul vibreaza.”
4 - LEGEA POLARITATII:
“Totul este dublu; orice lucru are doi Poli; Totul are doua extreme; Asemanatorul si Neasemanatorul au aceeasi semnificatie; Polii opusi au o natura identica, insa de grade diferite; Extremele se ating; toate Adevarurile nu sunt decat semiadevaruri; toate Paradoxurile pot fi conciliate”
5 - LEGEA RITMULUI:
“Totul se scurge inauntru sau in afara; orice lucru are durata sa; Totul evolueaza si apoi degenereaza; balansul Pendulei se manifesta in Totul; Masura oscilatiei sale la dreapta este asemanatoare cu Masura oscilatiei sale la stanga; Ritmul este constant.”

6 - LEGEA CAUZEI SI EFECTULUI:
“Orice Cauza are Efectul sau; orice Efect are Cauza sa; Totul se întampla conform Legii; Hazardul este un nume dat unei legi necunoscute; sunt numeroase Planuri ale Cauzalitatii, insa nimic nu scapa Legii.”
7 - LEGEA GENULUI:
“Este UN Gen in toate lucrurile; TOTUL are principiile sale; Masculin si Feminin; GENUL se manifesta în toate Planurile.”
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

„... Ca-n orice lucru începutul este dificil, greu, dar acest sens fiind determinat de paradoxul care este începutul, dat fiind de starea de lucruri fiindcă ne aflăm între un final şi început, venim dintr-o lume spre alta, acest lucru îl ştim dar este bine să avem o imagine mai corectă. Nu începutul este greu, ci despărţirea de o lume pe care într-un fel o încheiem, o finalizăm, dar aceste vibraţii ale sale nu se amortizează de la sine. Remanenţele, obişnuinţa, plăcerile, tendinţele... toate se vor manifesta în continuare fiindcă ele nu ştiu de decizia luată. Începutul înseamnă două lucruri, unul puternic şi unul mic ce trebuie să crească, de aceea între aceste două suite trebuie să avem răbdare, să angajăm cele mai sincere atitudini. Primul pas într-o lume nu este şi ultimul din cealaltă, pare să mergem pe mai multe picioare pe unele să le atenuăm, pe altele să le destindem, să fie mai sigure, mai elastice... Aceasta este aventura începutului, de altfel el implică o iniţiere, o pregătire, nu putem trăda trecutul fiindcă nu ne mai convine, pentru mental nu există trecut şi ceva nou. O civilizaţie nu se dezvoltă prin a o distruge pe cea anterioară, se preiau aceste lucruri prin transformări treptate, se manifestă o altă formă, la un moment dat avem impresia unei alte civilizaţii, de altfel nu există civilizaţii cât civilizaţia. Tranziţia nu înseamnă trădare, lupte crâncene, acestea aparţin revoluţiilor care în realitate nu sunt conştiente de mersul evoluţiei, de altfel şi termenul fiind contradictoriu. Cunoscând elementele aşa-zisei greutăţi aceasta nu mai este. De aceea să fim mai atenţi, să fim mai diplomaţi, să îmbinăm cele două elemente în aşa fel ca trecerea să fie uniformă, fără accidente şi ironii. Se poate mai ales când vedem lucrurile printr-o sorginte firească a evoluţiei, a creşterii prin acumulări, prin datoria de a fi mai buni, mai aceeaşi dar cu elemente mai nobile. Jurnalul, alimentaţia şi raporturile erotice mai atente prin suita unor aspecte pe care deja le cunoaştem dar mai mult instinctual, senzorial, toate aceste trei elemente determină o atitudine ceva mai reconciliantă. În antichitate, cota cea mai mare nu era regele sau marele preot ci Trismegistos, de trei ori mare, de fapt era asocierea triadei unei realităţi absolute, acel om era un astrolog, medic şi preot. Trebuie fiindcă se poate, dar astfel de lucruri nu sunt determinate de societate, de norme, un Trismegist era total de sine stătător, nu datora epocii sale decât fundamentul, educaţia şi elementele materiale, tot ceea ce realiza era individualizarea, noi domenii în astrologie, medicină şi preoţie. Termenul de preot aici nu se suprapune pe cel cunoscut azi, preot în sensul predicii, în sensul cunoaşterii celor mai esenţiale aspecte ale vieţii spirituale dar nu prin contemplaţii şi dogme.
Realitatea de Trismegist implică pentru fiecare epocă alte valori, astfel că pentru momentul actual avem această triadă, alimentaţie, autoeducaţie, respectarea legilor vieţii, pe parcursul îndeplinirii prin generalizare a acestora se va trece la o altă triadă necesară epocii respective. Să nu uităm că aceste trei una sunt...”
4 dec 1998

COLECTIA 17 _ 17 S _ LEGEA CAUZEI SI A EFECTULUI _ ION DUMITRESCU _ ELTA UNIVERSITATE

Niciun comentariu: